6. ročník

Pro volbu tématu k opakování najeď myškou do menu nahoře. (Další témata budu průběžně doplňovat)

Pro rodiče v době dálkové výuky:   

Zkrácená verze: 
Neptejte se dítěte, JESTLI MÁ nějaké úkoly, ale JESTLI MÁ ODEVZDANÉ úkoly. Každý den mají úkoly.

Delší verze: 

Jak probíhají naše hodiny matematiky v době dálkové výuky 

a jak se odevzdávají úkoly   (já vím, je to dlouhé, ale zato detailní):

  • Výuka je podle rozvrhu hodin - viz stránky školy.
  • Žáci a žákyně (dále jen děti) mají vytvořený školní Google účet - pod tímto účtem se přihlašují na online výuku. Přihlašování z jiných účtů může působit potíže.
  • K výuce je vhodné používat (kromě sešitu, rýsovacích pomůcek a učebnice) počítač (nebo notebook, tablet) s mikrofonem a chytrý telefon. Na počítači si děti prohlíží zadané úkoly případně pracují na stránkách Umíme matiku a podobně. Mobilem pak odevzdávají hotové úkoly - co během hodiny vyřešili, vytvořili. Jak - viz dále.
  • Školním účtem přihlášené dítě dostane ode mě do školního e-mailu pozvánku na Google Meet - tedy vyučovací hodinu. Potvrzovat účast nemusí. 
  • Před vyučovací hodinou má dítě puštěný počítač, je přihlášené ke školnímu účtu na e-mailu, má nachystaný sešit a pomůcky.
  • Přihlásí se (z e-mailu) na Google Meet, hodina začíná.
  • Uděláme si docházku, případně zahřívací kolečko.
  • Na Google Classroom (nebo také Učebna) si najde dnešní úkoly k vypracování - přístup do Učebny mají vyzkoušený.
  • Otevře si dnešní úkol (úkoly jim zpřístupňuji dříve - v 7:00 - může se trochu orientovat, o čem to dnes bude) a připravit si otázky.
  • Pokud jsou nové věci, nebo něco, co už zapomněli, probereme si to pomocí Google JamBoard (tabule - pošlu jim do mailu pozvánku na JamBoard, kliknou na ni a jsou připojení - mají to vyzkoušené). Na tabuli můžou také psát a doplňovat (myší u svého počítače například), co je potřeba - na tabuli vidí všichni účastníci.
  • Děti pracují na úkolech. Celou hodinu jsem k dispozici a mohu pomoci.
  • Na konci hodiny zhodnotíme práci.
  • Hodina končí, rozloučíme se. Pokud dítě stihne vypracovat úkoly během hodiny, stíhá je i odeslat ke kontrole. Pokud nestihne, nevadí, má na to ještě čas - do kolika hodin, to mají u úkolu uvedené. Zůstává mu to tedy jako domácí úkol (další DÚ nemají).

Odevzdávání úkolu vypracovaného v sešitě:

  • V mobilu mají děti nainstalovanou aplikaci Google Classroom. Pokud ne, prosím nainstalovat, např. z Google Play. Je zdarma.
  • V mobilu si (pod svým školním e-mailem - někdy je nutné se do něj z osobního účtu přepnout (malé barevné kolečko s písmenem)) otevřou aplikaci Classroom (Učebnu). 
  • Otevřou si učebnu Matematiky. Pokud ji tam nemají, je potřeba se "Zapsat do kurzu". Kód děti mají, nebo jim ho mohu poslat mailem.
  • Otevřou si dnešní úkol. U "Vaše práce" je šipka nahoru. Klikne na ni a vybere možnost "Přidat přílohu" a pak možnost "Vyfotit". Potvrdí OK a chvíli počká, fotka sešitu se přenese. Toto je jednoduchý způsob. Pak je o něco složitější - vyfotit, uložit, pak ve fázi "Přidat přílohu" místo "Vyfotit" je vybrat "Soubor", pak ten soubor (fotku) v počítači najít a vybrat.
  • Nyní je důležité kliknout na "Odevzdat", jinak není úkol označený jako splněný.
  • Odpoledne mu úkol zkontroluji a ohodnotím - přidělím body. O hodnocení práce - viz níže.
  • Tím je dnešní úkol většinou splněn. Pokud ode mě dítě dostane zpětnou vazbu, že je něco v nepořádku, nebo není spokojené s hodnocením, může úkol opravit a poslat znovu opravený. Pokud to bude správně, hodnocení opravím.

Hodnocení v době dálkové výuky:

Podle práce v hodině. Zadávané úkoly mají tři úrovně (levely). 

  1. level:  1 bod - Základní učivo - úlohy nutné pro pochopení dalšího učiva (odpovídá známce 3 - viz ŠVP školy)
  2. level:  2 body - Složitější učivo - úlohy rozvíjející základní učivo, slovní úlohy apod. (odpovídá známce 2)
  3. level:  3 body - Učivo vyžadující aktivní pochopení a samostatnou cílevědomou práci (odpovídá známce 1)

Žák si vybírá a pracuje podle svých možností. Za každý den dostane počet bodů (tedy nula, jeden, dva, nebo tři) podle své odevzdané práce

Další 1-2-3 body může získat za práci navíc na Umíme matiku - děti vědí, jak pracovat. Dostanou na týden zadané úkoly k řešení. Koncem týdne vyhodnotím aktivitu na Umíme matiku a přidělím body.

Celkový týdenní součet tedy může dosáhnout max. 15 bodů za práci v hodině a 3 body na Umíme matiku. Za mimořádnou práci navíc mohu také přidělit body.

Hodnocení týdenní práce:

  • 18 - 16 bodů = Výborná práce                  1
  • 15 - 13 bodů = Chvalitebná práce            2
  • 12 -  8 bodů  = Dobrá práce                      3
  •  7 -  4  body  = Dostatečná práce             4
  •  3 -  0  bodů  = Nedostatečná práce        5

 PoznámkaBodování není dogma. Můžou nastat situace, kdy dítě není schopno odevzdat práci z objektivních důvodů. Objektivní důvody jsou závažné situace - dítě je nemocné, má úraz, nastanou výjimečné nenadálé rodinné situace... apod. Řešení nepřítomnosti na dálkovém vyučování - viz ŠVP (dálkové - distanční - vzdělávání je podle paragrafu 25 Školského zákona povinné).  Nastat mohou také technické problémy - nemožnost pracovat online (není připojení k internetu nebo není počítač-notebook-tablet-chytrý mobil), odesílat úkoly - vypadává internet...

Řešení: obrátit se (telefonicky, e-mailem z dostupného prostředí) na učitele - třídní učitelku - vedení školy s žádostí o pomoc, rádi pomůžeme, pokud to bude možné.


Stejně je nejlepší děti učit ve škole, souhlasíte?